2012. március 23.

Brokkolis-paradicsomos gnocchi kakukkfűvel és mozzarellával

Lehet, hogy nemsokára kevesebb lesz majd az evős bejegyzés...nem tudom. Az édességes biztosan.
Igyekezni fogok hogy ne, de... van hogy nem rajtam múlik.

Ezt azért próbáljátok ki. 
Mert színes, illatos, és szemetgyönyörködtető. Na meg iszonyúan finom.
Szinte maga a tavasz üzenete a cuki kis paradicsomokkal, és zsenge kakukkfűhajtásokkal. (A fűszereim hihetetlen tempóban nőnek burjánzanak. Nincs rá jobb szó. Egész kis dzsungelt csinálnak a konyhapultból. De nekem tetszik, szeretem a zöld színt :D)


És ezzel egyben a Blogkóstolós "kötelezettségeimet" is letudnám. A lényege, hogy a játékban jelentkezettek között kisorsolták a többi versenyző blogját, és abból kellett valamit elkészíteni. Ebben a fordulóban Adél volt  házigazda, én pedig Lillánál válogattam. A sors keze ismét nem volt tétlen, mert ehhez a recepthez pont gnocchira volt szükségem (ellenben a bolti fehérlisztes, miegymásos vackot elvből nem eszem meg), és rövid keresgélés után egészen véletlenül találtam is nála egy receptet. A többi már kézenfekvő, nem?


Hozzávalók: 
Gnocchi  (Az eredeti Lillától, én ennek az 1/3-ad részét csináltam meg. Ezenkívül a leglényegesebb változtatás, hogy kihagytam a tojást -tekintve, hogy nem fogyasztok- és így egy kicsit más lett az állaga.)
15 dkg krumpli
4 csapott evőkanál rozsliszt
2-3 csipet só

A krumplit puhára főzzük. Még melegen meghámozzuk, áttörjük, majd összekeverjük a liszttel, sóval, és lágy tésztát készítünk belőle. (Én tettem bele egy fél teáskanál krémtúrót is, mondván, hogy hátha nem lesz elég nedves a tojás hiányában, ez hiba volt. Kellőképpen nedves nélküle is.)
Egy lábosban vizet forralunk. Elméletileg kézzel sodorható kis nudlikákat lehet ekkor csinálni, de nekem elég ragacsos volt a masszám, agyonlisztezni nem akartam, így kanállal adagoltam a forró vízbe. (Miután belekerültek a gnocchik, fél perc után lejjebb vettem a hőmérsékletet, így nem estek szét.) Szűrőkanállal egy tálba szedjük őket.

És a többiek:
20 dkg brokkoli
1 fehérrépa
2 kisebb paradicsom
4 nagy evőkanál joghurt
8 dkg mozzarella
4 nagy ág kakukkfű
só, feketebors
pálmazsír

A brokkolit megmossuk, levágjuk a szára nagy részét, majd roppanósra pároljuk. A répát megtisztítjuk, karikázzuk, a paradicsomokat felkockázzuk.

Összeállítás: 
Egy hőálló tálat kikenünk pálmazsírral, majd beleszórjuk a brokkolit, répát és a gnocchikat. Kissé összekeverjük, hogy mindenhol legyen mindegyikből. Sózzuk, borsozzuk, majd rászórjuk 3 kakukkfűág levélkéit. Ezután rákanalazzuk a joghurtot, és megszórjuk a maradék kakukkfűvel. 200 fokos sütőben kb. 20 percig sütjük, majd kivesszük, elosztjuk rajta a mozzarellát,és még 10 percig pirítjuk.

2 megjegyzés:

  1. Tetszik, ahogyan elkészítetted, nagyon ötletes. Örülök, hogy azért volt olyan étel amit a Te étrendedhez tudtál igazítani.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én örülök, hogy megtaláltam a recepted, mert amilyen lusta dög vagyok, még máig sem álltam volna neki keresgélni :P

      Törlés